Kurset foregår online med aktionslæring i din egen undervisning. Kurset henvender sig til undervisere på ungdomsuddannelser og grundskolens ældste klasser.
Stefan Flensmark, Lektor i engelsk og historie ved Køge Gymnasium og master i gymnasiepædagogik
I samarbejde med gode kolleger på Køge Gymnasium, har Stefan deltaget i udvikling af feedbackformer, der integrerer IT- og videomediet som et naturligt element i elevernes læring, han vil i dette EdTalk-kursus dele ud af sine egne erfaringer og give sit bud på, hvordan formativ feedback med inddragelse af multimodale ressourcer kan forbedre elevernes kompetencer, forståelse inden for sprog- og kulturfagene og deres motivation i skriftligt arbejde. Brug af video-feedback vil spille en central rolle.
Stefan arbejder med afsæt i et generelt syn på læring som en social proces inspireret af Lave & Wenger (1991) og kollaborative læreprocesser. Derfor arbejder Stefan også med at understøtte en stærk læringskultur fremfor en præstationskultur. Det betyder helt konkret at eleverne får formativ feedback inden deadline og et sikkert rum for udvikling af deres skriftlighed.
Som styrende model for sin undervisning trækker Stefan på didaktisk mikrogenese (adapteret fra Steen Beck) og rammesætning af undervisningen gennem fokuserede læringsmål.
Alle EdTalk’s kurser tager afsæt i deltagernes praksis, er dialogbaseret og bygger på et socialt læringssyn, som tilgang til undervisningen. Vi sikrer et professionelt og fortroligt rum for faglig udvikling, hvor vidensdeling med fagfæller er et helt centralt element.